fredag 12 december 2008

Lucia

Hej svej i snö vädret!
Gick upp vid 6 imorse för att slippa allt stress, finns ju inget värre än det.
Åkte hemifrån vid 7 och hämta upp mamma som ville följa med till dagis.
Alla barnen va hur söta som helst med sina tomte kläder och lucia klänningar.
Anton va lite sur men satt ändå med i ringen och sjöng.
Efteråt fika vi lite och Anton hann väl dricka en klunk julmust sen va han i full fart, man märker verkligen skillnad på han när han dricker nått sånt. Lekte massor med ena pojken som byter avd nästa vecka.
Sen när vi skulle gå kom nästa barn, dom hade missat tiden helt och trodde att de va kl 8 som det skulle börja men iaf så va de pojken som också ska byta avd på måndag, Anton tycker verkligen om att leka med dom så jag hoppas att han får börja på deras avd sen men det går ju som sagt inte att bestämma även om jag skulle vilja.

Är hos mamma nu så ska strax gå till dagis.. Han skulle egentligen ha vart där till 2 men eftersom han vägrar ta medicin så får han inte va där längre idag. Blir ju aningen ansträngande att busa massor och jag orkar inte med nån doktor idag.
Ska ta med medicin till dagis på måndag, och då går det kanske lite lättare i och med att andra barn har samma besvär. Blir kanske roligare då om man gör som dom andra.

Får Antons pulka sen nån gång idag, blir att gå och leka men inte när det snöar. Jag vill inte bli blöt och kall. Jag är ju en riktig fryslort. Men slutar det inte att snöa så blir det ut iallafall.. jag vill göra en snögubbe och snölykta. Mys!


Nej nu måste jag skynda mig till plutten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får ta kort på den i morgon så du får se :) hehe!
Jo dina vantar ska nog ligga här, hur ser dom ut? :D kraaam

Anonym sa...

Tjooo.. Får nycklarna på torsdag. :D
Wiiie.. sp kommmer åka över med typ gardiner, glas o lite sånnt kraffs då. ;) Sen e ja ledig på fredag så då ska vi flytta lite. :D Men kanske kan ses en sväng då endå.. Om det inte blir för stressigt.. haha ja ja har rensat kläder och lagt alla gardiner o lakan o sånnt ja ska spara i säckar. sen har jag packat 2 (!!!!) kartonger. haha
Men ska packa massa imiorrn e de tänkt. ;)

Kramar