fredag 7 november 2008

Då är det dax

Nyss kommit hem från titten på lägenheten, vi tar den. Jätte fin verkligen. Fina tapeter och stor kyl och frys vilket vi aldrig haft så det känns super bra, den ligger ju på tredje våningen men det är bara 2 trappor så de är inget så värst ändå.
Det rummet Anton ska ha är väldigt litet men det duger nog, vi skulle nog inte få in sängen där så.
Nu blir det att fixa massor med att säga upp den här lägenheten idag, ringa och säga till att jag ska ha den nya och så måste det packas,
Den här gången ska det inte bli som sist, usch va rörigt de va,
Hade inte tillräckligt med kartonger som jag trodde så det va bara en massa stress och rörigt. Packade lite för sent kanske, och sen är det städning, men det är inte så smutsigt här, torkar ju rent överallt rätt ofta så de går nog hundra ggr fortare än den på markgatan, tog mig jag vet inte hur lång tid.
Hallen tog väl bara en hel natt :O men jag är som jag är, man kan inte alltid få allt skinande rent även om man så gärna vill!!
Hyresvärden va mycket nöjd då iallafall och sa att de inte går att få renare så jag satsar på de nu igen.
I den nya lägenheten hade dom ingen hatthylla bara några fina krokar som vi kunde få ta över och en spegel och 2 hyllor på väggen, och gör vi de så behöver vi inte köpa persiennena (jobbigt ord att stava till för jag kan inte) så de känns ju bra de också!


Blir snart en liten tur upp på stan till hyresvärden och sen ut till marieberg och ikea. Kanske hittar man något, har visserligen inte en krona men de får ja ju nästa vecka!

baj baj

1 kommentar:

Anonym sa...

Vaa kuul.. =D gaattis till nya lägenheten då.. =D Wiiiiie!!